Metoda praktykanta – od razu stosuj to, czego się uczysz
Moja dobra znajoma Agnieszka od dziecka marzyła o tym, by być fryzjerką. Uczyła się fachu w szkole zawodowej. Już pod koniec tego etapu jej edukacja wyglądała tak, że tydzień chodziła do szkoły, a tydzień na praktyki do salonu. Uczyła się teorii w szkole, a po kilku dniach od razu stosowała ją w praktyce. Do dziś podkreśla, że miała ogromne szczęście,
Metoda ciekawskiego dziecka
Znajomi są rodzicami dwóch córek. Młodsza ma 3 lata, starsza ma 5,5. „To mistrzynie w zadawaniu pytań” – twierdzi ich ojciec. „Jak komar sika?, „A jak mama była mała, to kto był moją mamą?”, „Tato, a czy moje zęby też się wyciągają?”, „Czy jak pójdę do banku, to też dostanę pieniądze?”, „A jak jest sklep wielobranżowy, to czy jest też
Metoda nauczyciela
W tradycyjnym, znanym Ci ze szkoły modelu nauczania, lekcja rozpoczyna się od wprowadzenia tematu przez nauczyciela. Najczęściej ma ona charakter teoretycznego wykładu, następnie prezentowane są przykłady, wykonywane ćwiczenia. Na koniec zadawana jest praca domowa. Uczniowie w domu, już bez pomocy nauczyciela, muszą wykorzystać praktycznie wiedzę, której teoretycznie uczyli się w szkole. Po przerobieniu działu odbywa się sprawdzian, który weryfikuje wiedzę
Świat fiszkami stoi
Słów kilka o metodzie nauki z wykorzystaniem niewielkich kartoników lub kartek, czyli fiszek. Być może pamiętasz je ze szkoły. Zwykle na jednej stronie zawierały słowo (np. kraj: Niemcy), a na drugiej odpowiedź (stolica: Berlin). Albo na jednej stronie datę (np. 15 lipca 1410 r.), a na drugiej nazwę wydarzenia (Bitwa pod Grunwaldem). Takie fiszki ułatwiały naukę do sprawdzianu – po